fredag 18 september 2015

Serier för klimatet.

Jag har startat eventet Serier för klimatet. Syfte: En serieantologi för att skapa gemenskap kring klimatfrågan, skildra hur det är att leva med klimatfrågan och att uppmuntra fler att agera.

Läget är akut. Om världens ledare inte enas om ett bra klimatavtal i december väljer de bort vår trygghet och framtid för att en liten elit ska kunna tjäna mer pengar. Det är inte okej. Inför klimattoppmötet i Paris vill jag göra vad jag kan, som serietecknare, för att uppmärksamma frågan.

Jag vill göra en bok med serier om klimatet och ge ut på Svenska serieförlaget. Under oktober månad samlar vi serier om klimatet på en blogg och sprider serierna på alla sätt som går, på nätet och i media.

Vill du bidra? HURRA! Serier och bilder kan ha vilken vinkel som helst. Den personliga upplevelsen, oro, framtidstro, konstruktiva grepp, frustration. Genre kan vara vilken som helst. Det kan naturligtvis vara serier som är skapade tidigare eller publicerade.

Vill du bidra med något annat, en text till exempel? Ja tack, varsågod!

Om material kommer in och pengar kan samlas (jag försöker) ges boken ut på Svenska serieförlaget.

Arbetet är ideellt. Jag följer Stef Gaines guide till gratisjobb.

Bidrag skickas högupplöst till info@svenskaserieforlaget.se, gärna med sprend eller annan tjänst.

Här finns facebookeventet Serier mot klimatet, kom gärna med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar